BMW expanderar och satsar på mer utbildning i DRIVELAB Center

PUBLICERAT 29 september 2021

BMW Northern Europe tecknar nytt avtal med Drivelab och satsar på dubbelt så stor lokalyta med mer fokus på MC och utbildning. Möjligheterna att få tillgång till större lokaler, det strategiska läget och samarbetet mellan de starka aktörerna från fordonsindustrin avgjorde.

Flygbild Drivelab Center

Redan idag bedriver BMW Northern Europe verksamhet inom utbildning och kvalificering i Drivelab Center, en satsning som nu utökas och växer med större lokaler. När BMW nu väljer att expandera är det dels för att ge mer plats åt försäljning, uthyrning och utbildning inte bara för att rymma personbilar utan även BMWs utbud av motorcyklar. Den väl tilltagna, nytillkomna ytan med moderna, välplanerade lokaler är skräddarsydd för att bedriva utbildningskonceptet ”BMW Group Training Center” och ger dessutom gott om plats åt att även omfatta MC-utbildning.  Vi är jättestolta att BMW väljer att satsa stort just här! Vi välkomnar verkligen att en av världens ledande premiumtillverkare av bilar och motorcyklar har valt att utöka både sin yta och sin verksamhet hos Drivelab i Explore Arlandastad. Det är ett levande bevis på att vi menar vad vi säger - här finns utrymme att tänka stort och här finns plats för idéer att växa, säger Johan Lundberg Förvaltare, Drivelab/Explore Arlandastad.

Mer om DRIVELAB

DRIVELAB Stockholm är en inspirerande mötesplats där dagens fordonsindustri möter morgondagens utmaningar och möjligheter. Här samlas branschen, myndigheter, forskningsinstitut och utbildare för kunskapsutbyte och gemensamma insikter. Här fokuseras på utveckling och lösningar samt en bättre och säkrare fordonsindustri. Det kluster som skapats här innebär tillgång till toppmoderna testmiljöer, en utbildningsakademi, ett modernt hotell och serviceställen för fordon. Allt för att skapa bästa möjliga förutsättningar för att utveckla morgondagens fordonsindustri! Drivelab Stockholm är en del av Explore Arlandastad

Mer om BMW

BMW Group är världens ledande premiumtillverkare av bilar och motorcyklar, och erbjuder även finansiella- och mobilitetstjänster för premiumsegmentet. BMW Group har fyra varumärken - BMW, MINI, Rolls-Royce och BMW Motorrad och därtill ett stort nätverk bestående av produktions- och monteringsanläggningar i 15 länder samt ett globalt försäljningsnätverk i över 140 länder.

      Pressbilder:

      https://explorearlandastad.se/sv/nyheter-press/en-liten-glimt-av-nagot-storre

      För ytterligare information vänligen kontakta:

Sara Johansson, Kommunikationschef
Arlandastad Group AB
sara.johansson@arlandastad.se
073 034 63 97

Flygbild Drivelab Center