Executive Assistent

Arlandastad Groups affärsidé är att identifiera strategiska markområden och utveckla fastigheter till dess fulla potential. Arbetet sker genom ett gott affärsmannaskap, strukturerade och kreativa processer i nära samarbete med utvalda partners och en stark förankring i samhället. 

Arlandastad Groups vision är att verka för att skapa värde på lång sikt genom att vara den självklara acceleratorn i områden med potential. Det betyder att vi har helheten i fokus och verkar tillsammans med partners och samhälle för att skapa synergier. Genom unik affärsutvecklingsmodell, stark kompetens, hög kreativitet och finansiella muskler förvärvar och förädlar vi för en mer hållbar framtid. 

Arlandastad befinner sig nu i en mycket stark tillväxt och ska därför nu förstärka med en assistent som kommer att assistera CEO och bolagets ledning. Kulturen i bolaget är snabbfotad såväl som familjär och det är djupt rotat att hjälpas åt och lösa frågor tillsammans. 

Arbetsuppgifter 

Du säkerställer att verksamhetens dagar flyter på så smidigt som möjligt och är personlig assistent till CEO och ledningsgrupp. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, och vi söker dig som har tidigare erfarenhet och kompetens från liknande tjänst. Du behöver ett gott självledarskap. Vi värdesätter egenskaper som noggrann, flexibel och god planerings- och prioriteringsförmåga men även gott omdöme, integritet och social säkerhet där du trivs i en relationsbyggande funktion med många kontaktytor. Vi tror också att du själv kommer att finna områden och uppgifter där du med öga för detaljer och klokhet kan avlasta och frigöra tid för både CEO ledningsgrupp och anställda.  

Vem är du?

Vi söker dig som har höga ambitioner, och som vill utvecklas i din roll samt är driven, har god förståelse och är duktig på administrativa uppgifter. Du är socialt kompetent, agerar med stor integritet, har goda språkkunskaper, är proaktiv, strukturerad, prestigelös, noggrann och ansvarstagande. 

Exempel på arbetsuppgifter 

  • Förbereda, planera och uppdatera material, kallelser och presentationer 
  • Koordinera bolagsformalia 
  • Medverka vid, förbereda inför och ta anteckningar vid möten 
  • Ansvar över kalender och mötes bokningar och mötesrum 
  • Anordning/bokning av olika typer av arrangemang 
  • Se över och ta hand om kontoret samt ta emot besökare  

Krav för tjänsten 

  • Digitalt kompetens
  • Flytande engelska och svenska i tal och skrift 
  • Mycket goda kunskaper inom Officepaketet 
  • Minst 3 års arbetslivserfarenhet 
  • Affärskunskap (företagsekonomi, marknadsföring, och/eller juridik) 

Vi erbjuder dig en framåtlutad och välkomnande arbetsplats där vårt engagemang är avgörande.  

Har du frågor är du välkommen att kontakta HR ansvarig, Marie Sterner Henriksson  

marie.sterner-henriksson@arlandastad.se, 070-6995259 

Alla ansökningar behandlas löpande och konfidentiellt.  

Varmt välkommen in med din ansökan!